Montag, 8. Dezember 2008

Blogging and Microblogging in Education

Box of Tricks - ITC in Education bringt einen interessanten Beitrag zum Thema "Blogging and Microblogging", ein Workshop, den José Picardo bei der CILT 14-19 Conference in Nottingham leitete.
Seine wichtigsten Argumente, einen Blog einzusetzen, lesen sich wie ein Mantra des Bloggens:
  • Showcasing your pupils’ work
  • Assessment for learning
  • Engaging and motivating students
  • Showcasing students’ videos
  • Promoting target language use
  • Sharing teacher resources
  • Sharing students’ resources
  • Hosting listening materials (including podcasts)
  • Linking to external resources
  • Media rich content
  • Promoting independent study
Als weitere Pluspunkte, einen Blog zu nutzen, nennt José Picardo
    • Blogs are easily created, updated and maintained
    • RSS
    • Multiple users
    • Add an extra dimension to your teaching
    Anschauenswert auch seine Präsentation, die mit 74 Slides nur vermeintlich üppig daherkommt:

    Keine Kommentare:

    Kommentar veröffentlichen