Donnerstag, 18. Dezember 2008

Recipe for Success with Enterprise Virtual Worlds.

Forterra Systems, in den ReadWriteWeb einen ersten exklusiven Einblick erhalten konnte. Der Report-Titel "Enterprise Virtual Worlds More Effective Than Web Conferencing" klingt vielversprechend und: so naheliegend.

Forterra Systems ist darauf spezialisiert, die Technologie virtueller Welten für Unternehmen bereit zu stellen. Auf das Erscheinen des Reports darf man durchaus gespannt sein, denn: "The multi-million dollar question of course is: can a virtual world ever be a serious enterprise tool, or is it destined to remain merely a fun thing that powers Coca-Cola's website? Forterra's report at least shows glimpses of how enterprises can use virtual worlds."

Und da ja bekanntlich vieles, was Spass macht, verdächtig ist, liefert der Artikel gleich ein paar beeindruckende Zahlen zu jährlichen Kosten pro User:
  • 500 $ - 1.000 $ Audio Conferencing
  • 30 $ - 100 $ Web Conferencing
  • 60 $ - 167 $ Virtual Worlds (Forterra's OLIVE)
"If the graph is to be believed, and we must remind you that it was created by a virtual worlds vendor, then virtual world technology isn't much more expensive for enterprises to deploy than web conferencing."
Aus den Test diese Stimme:
"One of ACS' testers commented that they "see this [virtual worlds] becoming even more of a viable option for training with the advent of the next generation of network speeds and the continued increase in the capability of computers. The graphics will only become better and the world more immersive -- and with those changes, an even better fit for distance/remote learning."
Laut Forterra-Report sind Unternehmen mehr und mehr in virtual worlds interessiert:
"The pilots showed that there are still challenges deploying the technology, but even so it is seen as a cost-effective future option for training and collaboration."
Kein Wunder diese Zusammenfassung, mag man denken, und die Idee eines guten Marketings per Report mag sich einschleichen. Dies tut aber den Tatsachen keinen Abbruch: virtuelle Welten werden eine künftige Form des Trainings und der Zusammenarbeit werden, auf welcher Plattform auch immer. Hoffe ich.

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