Donnerstag, 19. November 2009

Department of Biology twittert

Dr Alan Cann, Department of Biology, University of Leicester, ließ seine Studierenden twittern. Mit welchen, offensichtlich für alle Beteiligten überraschenden Ergebnissen (published by the Association for Learning Technology), läßt sich bei Science Daily nachlesen.

Hier die Ergebnisse im Überblick:
"Tweeting helped
  • Develop peer support among students -- with activity rising just prior to assessment deadlines or during revision for exams
  • Develop personal learning networks -- students used the network when they were preparing assessed work or revising for tests, often in situations when they were physically isolated from their peers
  • Students to arrange social meetings
  • The researchers also found Twitter to be very attractive as a data collection tool for assessing and recording the student experience, with a wide range of free and increasingly sophisticated online analysis tools"
Sicher keine Überraschung für diejenigen, die sich schon jetzt durch Lernen, Lehren und Forschung zwitschern - und immer wieder gut zu lesen, dass Studien die Sinnhaftigkeit des vermeintlich nutzlosen Geplauders belegen.
Aufmerksam wurde ich via Aaron Grant auf die Studie

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